האגף לילד המיוחד של עמותת רחשי לב למען ילדים חולי סרטן

השגרה הביתית לצד ילד עם צרכים מיוחדים אינה פשוטה, בעקבות הביקוש והצורך הכה חשוב, אנחנו ברחשי לב, עמותה לילדים חולי סרטן, הפעלנו תכנית ופעילויות עבור ילדים עם צרכים מיוחדים בשעות אחר הצהרים, סופי שבוע וחגי ישראל. תוכניות אלו, המעסיקות את הילדים בשעות בהן אין מסגרת לימודית, יוצרות סביבה חברתית ומעשירה עבור הילדים ומסייעות לשלבם במסגרות נורמטיבית בקהילה.
האוכלוסייה לה אנו נותנים מענה: ילדים בעלי צרכים מיוחדים, תסמונת דאון, PDD, פיגור התפתחותי, אוטיזם ועוד. במסגרת הפעילות, מוצמדת לכל ילד/ה מתנדבת אישית המעניקה לו תחושת בטחון, חום, אהבה ושמחה.

עמותת רחשי לב פועלת גם למענם של ילדים ובני נוער המתמודדים עם מחלת הסרטן

רחשי לב מפעילה מועדוניות ונופשונים לילדים בעלי צרכים מיוחדים

מועדונית שבת: במשך כל ימות השנה מתקיימות מועדוניות המארחות את הילדים בימי שישי ובשבת אחרי הצהריים, מספקות להם זמן חוויתי ובמקביל נותנות למשפחות מספר שעות של אתנחתא ואוויר לנשימה.
ימי כיף בימי חופשה: בחופש הגדול ובימי חופשה, כמו חנוכה, יום העצמאות, ל"ג בעומר וכדו', בהם כלל המשפחות מבלות במסגרת המשפחתית, משפחות עם ילד מיוחד נאבקות על קיומן עם החופש הכפוי. בימים אלו, אנחנו ברחשי לב מקיימים עבורם ימי כיף ארוכים לילד המיוחד. ימי הפעילות כוללים טיולים, הפעלות, אומנים ובעיקר יחס חם ושייכות. הילד המיוחד, שלפעמים מרגיש מטרד, הופך להיות מלך ליום אחד – הפעילות כולה נסובה סביבו, מותאמת לו, מותר לו להיות שונה, להתנהג אחרת, מכילים אותו ואוהבים אותו בדיוק כמו שהוא.
מערך התנדבותי קבוע של שמרטפיות: במשך כל ימות השנה, לאחר שהילד שב לביתו ממוסד הלימודים בשעות הצהריים, מגיעות לביתו מתנדבות קבועות כדי להעסיק אותו ולסייע להורים בטיפול בו. בחורף המתנדבות שוהות עמו בביתו ובקיץ יוצאות איתם לטיול בגינה.
נופשונים עם לינה בשבתות, חגים ובחופשים: בשבתות וחגים, בחופש ובמועדים נוספים סביב מעגל השנה, אנחנו ברחשי לב מקיימים נופשונים לילדים בעלי צרכים מיוחדים. לנופשון מגיעים בכל פעם כמאה ילדים, כאשר לכל ילד יש מדריכה אישית הדואגת לכל צרכיו. הנופשון מתחיל ביום שישי בשעות הבוקר, ביציאה לבית הארחה, ומאז מתחילה החגיגה. בנופשון מתקיימת פעילות סביב השעון המותאמת כולה לילדים על כל מגבלותיהם. במוצאי שבת, המתנדבות שלנו מחזירות את הילדים לביתם אחרי רחצה, נקיים, עם פיג'מות ומוכנים לשינה.
בחגים ובחופשות הנופשונים ארוכים יותר ונמשכים מספר ימים.

תרמו גם אתם לאגף לילד המיוחד - עמותת רחשי לב
האגף לילד המיוחד - עמותת רחשי לב

רחשי לב מסייעת במיצוי זכויות וליווי תומך לילדים בעלי צרכים מיוחדים

הורים המתמודדים עם ילד בעל צרכים מיוחדים, נאלצים להתמודד גם עם סבך בעיות בירוקרטיות, כגון שילוב בבתי ספר מתאימים והשגת זכויותיהם מול הגופים השונים. לעיתים אין להם את הידע כיצד לגשת לעניין ואת האנרגיות להתמודד עם כל המסמכים והבקשות הנדרשות. במקרים אלו, פונים ההורים לעורך דין או לחברות למיצוי זכויות שיסייעו להם, התשלום עבור שירותים אלו מנכה להם עשרות אחוזים מתוך מה שמגיע להם.

רחשי לב - תרומה לילדים חולי סרטן

אנחנו ברחשי לב, עמותה לילדים חולי סרטן  הרמנו את הכפפה, ואנו מציעים למשפחות שירות של עזרה מקצועית חינמית לחלוטין במיצוי כלל הזכויות. העזרה כוללת בדיקה מול קופות החולים, חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי בנוגע לזכויותיהם, הגשת תביעות, ליווי בוועדות, ובמקרה הצורך אף מאבק עיקש עד להצלחה.
במהלך השנים האחרונות הצלחנו ברחשי לב לסייע לפונים למוקד הייעוץ בהשגת זכויותיהם, בסכום מצטבר של עשרות מיליוני שקלים, כאשר הפעילות כולה חינמית והתנדבותית לגמרי!
בואו ועזרו לנו להעניק לילדים המיוחדים הללו, רגעים של חיבוק, חום ואהבה, ולהעניק לבני משפחותיהם רגעים של אתנחתא ומנוחה מהשגרה המתישה. עמותת רחשי לב – עמותה לילדים חולי סרטן מבצעת מגוון רחב של פעילויות למען ילדים חולי סרטן ביניהם: סיוע רפואי וציוד רפואי למחלקות סרטן בילדים, פעילות במחלקות סרטן בילדים, נופשים וימי כיף, ימי הולדת והגשמת משאלות, אמבולנס החלומות ועוד.

עמותת רחשי לב - האגף לילד המיוחד

תרומתכם הכספית תסייע לנו להציל את חייהם של ילדים נוספים שמחלת הסרטן הפתיעה אותם ואת בני משפחותיהם באמצע החיים- לתרומות לחצו כאן
תוכלו ליצור עמנו קשר טלפוני בטלפון מספר: 1-800-28-11-28 או השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.

X
דילוג לתוכן